Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Przygotowanie i dostawa posiłków dla uczniów 2018/2019

 

OPS.26.1.2018

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, gdzie wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy (poniżej 221.000 euro), zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jedn. Dz. U. 2017  poz. 1579 z późn. zm.) na realizację zadania pn.

Przygotowanie i dostawa posiłków dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum w Gminie Łomża w roku szkolnym 2018/2019.

  1. INFORMACJE O ZAMAWIAJĄCYM

1.1 Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża (inaczej „OPS”), reprezentowany przez Kierownika OPS, zwany dalej „Zamawiającym", zaprasza do złożenia oferty w przetargu nieograniczonym na powyżej wymieniony przedmiot zamówienia.

1.2 Adres: Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża, 18-400 Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a

1.3 Godziny pracy OPS: 7:45 -15:45.

1.4 Zapytania można przekazywać faksem pod nr 86 216 21 99 lub za pośrednictwem poczty e-mail: opsgmlomza@4lomza.pl

1.5 Adres internetowy: www.gminalomza.pl

1.6 Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:

Paweł Szewczyk – 86 216 64 13

Małgorzata Jolanta Kozicka – tel. 86 216 21 99

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) można pobrać nieodpłatnie ze strony internetowej Zamawiającego www.gminalomza.pl

  1. Opis przedmiotu zamówienia.

Przedmiotem zamówienia jest:

„Przygotowywanie oraz dostarczenie posiłków w ramach wieloletniego programu    Pomoc państwa w zakresie  dożywiania” do siedmiu  punktów wydawania posiłków tj. 

  • Publiczne Gimnazjum Nr 9 w Łomży ul. Marii Skłodowskiej Curie 1, 18-400 Łomża,
  • Szkoła Podstawowa w Wygodzie, ul. Łomżyńska 2, 18-400 Łomża,
  • Szkoła Podstawowa w Kupiskach, Nowe Kupiski 137, 18-400 Łomża
  • Szkoła Podstawowa w Jarnutach, Jarnuty 1, 18-400 Łomża
  • Szkoła Podstawowa w Pniewie, ul. Akacjowa 1, 18-400 Łomża
  • Szkoła Podstawowa w Konarzycach, ul. Szkolna 4, 18-400 Łomża
  • Szkoła Podstawowa w Podgórzu, ul. Szkolna 1, 18-400 Łomża

zgodnie z przepisami ustawy  o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r.  (tekst jed. Dz. U. z 2017, poz.1769 z późn. zm.) art. 17 ust. 1. pkt 14. Ilość zamawianych posiłków dziennie szacuje się średnio, w okresie od 4 września 2018 r. do 30 czerwca 2019 r. dla punktów:

- Publiczne Gimnazjum Nr 9 ok. 6 obiadów dziennie przez  183 dni, tj. ok. 1.098 posiłków,

- Szkoła Podstawowa w Wygodzie ok. 35 obiady dziennie przez 183 dni, tj. ok. 6.405 posiłków.

- Szkoła Podstawowa w Kupiskach ok. 33 obiady dziennie przez 183 dni, tj. ok. 6.039 posiłków.

- Szkoła Podstawowa w Jarnutach ok. 20 obiadów dziennie przez 183 dni, tj. ok. 3.660 posiłków.

- Szkoła Podstawowa w Pniewie ok. 27 obiadów dziennie przez 183 dni, tj. ok. 4.941 posiłków.

- Szkoła Podstawowa w Konarzycach ok. 20 obiadów dziennie przez 183 dni, tj. ok. 3.660 posiłków.

- Szkoła Podstawowa w Podgórzu ok. 11 obiadów dziennie przez 183 dni, tj. ok. 2.013 posiłków.

Razem szacunkowa ilość posiłków  dziennie ok. 152 obiady.

Ogółem  - 27.816 posiłków. 

Zamówienie przewiduje przygotowanie i wydawanie około 152 porcji/zestawów posiłków dziennie w trakcie roku szkolnego 2018/2019  za wyjątkiem dni wolnych od zajęć szkolnych (sobót, niedziel, świąt i ferii). Przewiduje się, że w czasie realizacji zamówienia od 04.09.2018 r. do 30.06.2019 r. wydanych zostanie około 27.816  posiłków. Ilość zamawianych posiłków może ulec zmianie w związku z frekwencją uczniów w szkołach. Z racji zmniejszenia liczby wydawanych posiłków Wykonawcy nie przysługują roszczenia względem Zamawiającego.

Minimalna wartość kaloryczna 1 (jednej) szt. zestawu obiadowego - 950 kcal;

Wymagane parametry jednej porcji obiadowej:

  1. a) zupa o pojemności nie mniejszej niż 300 ml – kaloryczność 250 kcal
  2. b) drugie danie – kaloryczność 600 kcal w tym:

-  ziemniaki (kasza, ryż, makaron) – 200g

-  mięso, ryba – 80g

-  surówki lub jarzyny gotowane – 100g

-  naleśniki, pierogi – 200g

  1. c) sok – 200 ml

      Podstawą drugiego dania powinny być potrawy z produktów białkowych np. mięsa, ryb, jaj, sera lub tzw. potrawa półmięsna złożona z mięsa i warzyw lub produktów mącznych, albo bezmięsna uzupełniona produktami białkowymi (serem, jajami), przy czym potrawa rybna powinna być podawana przynajmniej raz w tygodniu z wykorzystaniem  fileta rybnego (smażona lub pieczona).

Ziemniaki powinny stanowić oddzielną potrawę i nie mogą zastępować potraw z warzyw.

         W skład posiłku powinny wchodzić warzywa i owoce, zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, posiłki dla dzieci i młodzieży powinny być urozmaicone o wysokiej wartości odżywczej, a jednocześnie pełnym zaspokojeniu kalorycznym i witaminowym, bogatym w składniki mineralne. 

     Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania posiłków dobrej jakości o właściwej  wadze i objętości oraz  odpowiednim poziomie energetycznym  i odżywczym. Posiłek powinien spełniać polskie normy żywieniowe odpowiednie do wieku osoby uprawnionej do posiłku (dla dzieci i młodzieży) w zakresie zaopatrzenia  w jednostki kaloryczne. Obiady powinny obejmować kuchnię tradycyjną, charakterystyczną dla regionu z uwzględnieniem produkcji własnej posiłków.

    Posiłki powinny być urozmaicone o temperaturze minimum - pierwsze danie 75 stopni Celsjusza, drugie danie minimum 63 stopni Celsjusza, temperatura sałatek, surówek, soków - poniżej 4 stopni Celsjusza.

Dania nie mogą powtarzać się w okresie dekady. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zasadami dobrej praktyki higienicznej oraz przestrzegał norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności. Wykonawca przygotowywał będzie posiłki zachowując wymogi sanitarno - epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie.

      Wykonawca podawał będzie jadłospis w formie pisemnej podpisany przez osobę upoważnioną z wyprzedzeniem na dekadę (10 dni) do wiadomości dyrektora każdej ze szkół objętych dożywianiem (do wzglądu Zamawiającemu).

Wykonawca zobowiązuje się do dostarczania obiadów własnym transportem, przystosowanym do tego typu usług.

Wykonawca zobowiązuje się do odbioru z dnia bieżącego z punktów wydawania posiłków brudnych pojemników i termosów oraz odpadków pokonsumpcyjnych pozostałych po  posiłku i zbieranych do specjalnych pojemników uprzednio przez niego dostarczonych do tych miejsc.

    Dostarczenie posiłków do siedziby poszczególnych punktów wydawania posiłków powinno  odbywać się codziennie od  godz. od 9:00 do godz. 11:00. Szczegółowe godziny dostawy posiłków do poszczególnych punktów zostaną ustalone z dyrektorami szkół. Przy każdorazowej dostawie posiłków, Wykonawca zobowiązany jest dodatkowo do przygotowania i przechowywania dla celów kontrolnych dodatkowej porcji obiadowej z każdego dnia w punkcie przygotowywania posiłków (u Wykonawcy). 

  W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca zobowiązany jest zapewnić posiłki o nie gorszej jakości na swój koszt z innych źródeł. Rozliczenia finansowe Wykonawcy z Zamawiającym odbywać się będą na podstawie faktycznie dostarczonych obiadów i ich ceny jednostkowej.

     Ilość zamawianych obiadów na dany dzień, dyrektor każdej ze szkół objętych programem będzie zgłaszał Wykonawcy najpóźniej do godz. 7:30  dnia bieżącego w formie telefonicznej lub e-mailowej, w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do podania w formie pisemnej danych kontaktowych osoby upoważnionej do kontaktów z Zamawiającym i dyrektorami szkół. Wykonawca gwarantuje niezmienność ceny wydanych obiadów przez cały okres obowiązywania umowy.

  1. Wspólny Słownik Zamówień CPV:

55.52.40.00-9 – usługi dostarczania posiłków do szkół.

55.32.10.00-6 – usługi przygotowania posiłków

  1. OFERTY CZĘŚCIOWE, WARIANTOWE, ZAMÓWIENIA POLEGAJĄCE NA POWTÓRZENIU PODOBNYCH USŁUG ZAMÓWIENIA PODSTAWOWEGO.

4.1 Zamawiający przewiduje zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych usług  zamówienia podstawowego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.

4.2 Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani częściowych.

  1. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA.

Termin realizacji zamówienia: do 30.06.2019 r. w dni nauki szkolnej

  1. SPOSÓB POROZUMIEWANIA.

6.1 Strony w toku postępowania porozumiewają się na piśmie, faksem oraz za pośrednictwem poczty e-mail.

6.2 Oświadczenia, dokumenty, wnioski, pytania oraz inne informacje przekazane uważać się będzie za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu określonego w przepisach ustawy prawo zamówień publicznych i została niezwłocznie potwierdzona przez drugą Stronę (na żądanie).

  1. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.
  2. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust.1 i 1b ustawy pzp dotyczące:
  3. a) zdolności technicznej lub zawodowej
  4. b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej

    oraz nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 i ust. 5

Na potwierdzenie spełnienia warunków Wykonawca powinien:

Ad.a

O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który spełnia warunki dotyczące:

1)  wykonał usługę a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywał usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie  tj. obejmującym co najmniej 1 usługę zbliżoną swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia i wartości nie mniejszej niż 200.000,00 zł (za usługę zbliżoną swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, Zamawiający rozumie usługę polegającą na przygotowaniu i dostawie posiłków do punktów zbiorowego żywienia), potwierdzoną dowodami o których mowa, są referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, dokona oceny spełniania w/w warunku według formuły spełnia – nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego z postępowania uznaje się za odrzuconą.

Ad.b

1) znajdował się w sytuacji ekonomicznej i finansowej – potwierdzenie że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej z przedmiotem zamówienia.

Zamawiający, na podstawie złożonego przez Wykonawcę „potwierdzenia że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej  w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia” dokona oceny spełniania w/w warunku według formuły spełnia/nie spełnia.

  1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do tego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
  2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
  3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
  4. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu, o którym mowa w pkt.2, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego:
  5. a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem;
  6. b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 2.
  1. OFERTA.

Wykonawca składa wypełniony odpowiedni Formularz Ofertowy - (do wypełnienia formularz wg. wzoru Zamawiającego zał. Nr 1). Wykonawca może złożyć tylko 1 ofertę.

  1. Dokumenty jakie mają dostarczyć Wykonawcy: w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, a także braku podstaw do wykluczenia z postępowania :
  2. Wykaz dokumentów.

1) aktualny odpis z właściwego rejestru, lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia  braku podstaw  wykluczenia na podstawie  w oparciu o art. 24 ust.5 pkt 1;

  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
  • aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty  zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

4) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 25a ust.1  - załącznik nr 4;

5) oświadczenie  dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art.25a ust.1 ustawy PZP - załącznik nr 3;

6) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane  lub są wykonywane należycie tj. obejmujący: co najmniej 1 usługę odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia i wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł (za usługę zbliżoną swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, Zamawiając rozumie usługę polegającą na przygotowaniu i dostawie posiłków do punktów zbiorowego żywienia), potwierdzoną dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot zamówienia, na rzecz którego usługi były wykonywane że została ona wykonana lub jest wykonywana należycie - załącznik nr 2. (do wypełnienia formularz wg. wzoru Zamawiającego).

  1. 10. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
  2. dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo nie zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymywanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
  1. informacje z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21oraz ust. 5 pkt 5 i6 ustawy – wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
  2. jeżeli w kraju wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4 SIWZ - zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednie oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego  lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby .

Wszystkie dokumenty złożone w wersji nieoryginalnej (kserokopie) należy potwierdzić „za zgodność z oryginałem” przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcyna każdej zapisanej stronie dokumentu – lub w sposób określony w art. 76a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Wskazane jest, aby wszystkie dokumenty złożyć w w.w. kolejności.

Zamawiający prosi o nie dołączanie dokumentów dodatkowych – nie będą one uwzględniane podczas oceny ofert.

  1. Wspólne ubieganie się wykonawców o udzielenia zamówienia:
  • Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenia zamówienia.
  • Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzieleniu zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
  • Jeżeli oferta wykonawców została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia umowy regulującej  współpracę tych wykonawców.
  • Wykonawcy, którzy wspólnie będą ubiegać się o udzielenia zamówienia, na potwierdzenie spełnienia warunków muszą wykazać, że:

 każdy z osobna:

  • nie podlegają wykluczeniu z postępowania
  • posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem umowy

natomiast wspólnie muszą wykazać że:

  • posiadają zdolność techniczną lub zawodową
  • posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia

przynajmniej jeden z Wykonawców

  • posiada zdolność techniczną lub zawodową
  1. Opis sposobu przygotowania ofert

12.1 Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w formie pisemnej, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką.

12.2 Zaleca się, aby wszystkie dokumenty tworzące ofertę posiadały kolejno ponumerowane kartki oraz aby były spięte (zszyte).

12.3 Wszelkie poprawki lub zmiany w treści oferty muszą być naniesione czytelnie i opatrzone podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy.

12.4 Formularz oferty i załączniki muszą być podpisane przez umocowanego przedstawiciela lub przedstawicieli Wykonawcy, upoważnionego do podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy zgodnie z wpisem o reprezentacji w stosownym dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym lub udzielonym pełnomocnictwem. Pełnomocnictwo winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę. Jeśli pełnomocnictwo dołączone jest w formie kserokopii powinno być potwierdzone notarialnie.

Kopie dokumentów innych niż pełnomocnictwo muszą być podpisane „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę i zawierać datę poświadczenia. Uznaje się, że pełnomocnictwo do podpisania i złożenia oferty oraz wszelkich wymaganych w SIWZ oświadczeń obejmuje w swoim zakresie pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentów i oświadczeń załączonych do oferty.

12.5 Cena ofertowa brutto za jeden posiłek dla jednego dziecka określona przez Wykonawcę w odpowiednim Formularzu oferty, musi być podana cyfrowo i słownie oraz być wyrażona w PLN.

12.6. Wymaga się złożenia oferty opakowanej w sposób uniemożliwiający przypadkowe jej otwarcie. Opakowanie powinno być opisane w sposób następujący:

Oferta przetargowa na realizację zadania p/n:

Przygotowanie i dostawa posiłków dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum w Gminie Łomża w roku szkolnym 2017/2018.

Nie otwierać przed 10.08.2018 r. godz. 10.15

12.7 Na odwrocie opakowania należy umieścić nazwę i adres Wykonawcy.

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego:

Za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. 2017 poz. 1481) lub  osobiście  do  Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża, 18-400 Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a

12.8 Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

12.9 Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

  1. WADIUM
  2. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
  3. TERMINY

12.1 Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego (OPS), pok. Nr 8 - w terminie do dnia 10.08.2018 r. do godz. 10.00.

12.2 Oferty złożone po terminie nie będą, rozpatrywane i zostaną zwrócone bez otwierania po upływie terminu na wniesienie protestu.

12.3 Otwarcie ofert nastąpi w dniu składania ofert: 10.08.2018 r. o godz. 10:15 w siedzibie Zamawiającego, pokój nr 9a.

12.4 Wykonawca będzie związany złożoną ofertą 30 dni (od ostatecznego terminu składania ofert).

12.5 Wykonawca może zwrócić się o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż: na 2 dni przed upływem terminu składania ofert – jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 - pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

 

  1. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY.

15.1. Wykonawca powinien wypełnić Formularz ofertowy i podać po uwzględnieniu wszystkich kosztów związanych dożywianiem dzieci i pozostałych kosztów – cenę brutto za jeden posiłek dla jednego dziecka. Cena musi być podana w złotych polskich – cyfrowo i słownie. Cena oferty zawierać ma wszystkie koszty niezbędne do wykonania zamówienia. Wykonawca obowiązany jest zawrzeć w cenie oferty także podatek VAT. Wszystkie wartości określone w ofercie oraz ostateczna cena oferty muszą być liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

  1. WYBÓR OFERTY

16.1. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

16.2. Podczas otwarcia ofert poda nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców oraz informacje dotyczące ceny.

16.3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.

16.4. Zamawiający poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz oczywiste omyłki rachunkowe – z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek.

16.5. Oceny ofert dokona komisja przetargowa. Treść oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

16.6 W pierwszym etapie postępowania komisja przetargowa powołana przez Zamawiającego bada czy wykonawcy nie podlegają wykluczeniu z uwzględnieniem art. 26 ust. 3 i 4. Następnie Komisja sprawdza oferty wykonawców niewykluczonych i odrzuca oferty niespełniające wymagań i warunków określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Komisja dokona oceny i wyboru najkorzystniejszej oferty spośród ofert nieodrzuconych. Komisja dokona oceny ofert zgodnie z kryteriami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

16.7 Oceny ofert dokona komisja przetargowa - wybierając ofertę najkorzystniejszą w oparciu o kryteria ustalone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:

- cena ofertowa brutto za jeden posiłek - 60%,

cena ofertowa brutto za realizację przedmiotu zamówienia musi uwzględniać wszystkie nakłady związane z zakupem produktów, przygotowaniem posiłków i ich dystrybucją, inne koszty cudze i własne;

- jakość (atrakcyjność) oferty - 40%

na podstawie:

- przykładowego jadłospisu tygodniowego

  • 4 dania mięsne w tygodniu i zastosowanie „jadłospisu przykładowego” 3 razy w miesiącu – 4 pkt.
  • 4 dania mięsne w tygodniu i zastosowanie „jadłospisu tygodniowego” 2 razy w miesiącu – 3 pkt.
  • 3 dania mięsne w tygodniu i zastosowanie „jadłospisu przykładowego” 2 razy w miesiącu – 2 pkt.
  • 3 dania mięsne w tygodniu i zastosowanie „jadłospisu przykładowego” 1 raz w miesiącu – 1 pkt.
  • Niniejsze zobowiązanie ofertowe nie zwalnia wykonawcy z realizacji zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt. 2 SIWZ.

Dodatkowa punktacja w tym elemencie  (1pkt) zostanie przyznana ofertom na podstawie informacji zawartych w punkcie 6 oferty. Odnosić się ona będzie do zawartości i atrakcyjności „jadłospisu przykładowego”.

- odległość dowozu

Zamawiający potwierdza wymóg spełnienia  przez wykonawcę dostawy posiłków o określonych parametrach technicznych i termicznych.  Kryterium „odległości dowozu” nie stanowi naruszenia zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania. Siedziba wykonawcy, nawet bardzo odległa od miejsca dostaw posiłków nie musi być zbieżna z miejscem ich przygotowywania. Praktycznie każdy wykonawca ma możliwości faktyczne i prawne do rozwiązania tego problemu i w jego interesie leży dostosowanie się do wymogów i żądań zamawiającego. Podstawowym celem zamawiającego jest zapewnienie konsumentom (dzieciom szkolnym) posiłków o odpowiednim standardzie i jakości, przy zaangażowaniu jak najmniejszej ilości środków publicznych. Doprecyzowania wymaga jedynie zdefiniowanie „odległości dowozu”. Dla realizacji tego zamówienia  odległość  dowozu określa się jako odległość wyrażoną w pełnych km od miejsca przygotowania (wytworzenia) posiłku do siedziby Publicznego Gimnazjum Nr 9 w Łomży, przy ul. Marii Skłodowskiej Curie 1.

Podaje się punktację dla tego elementu kryterium:

  • Odległość dowozu do 20 km – 5 pkt
  • Odległość dowozu od 21 do 35 km – 4 pkt
  • Odległość dowozu od 36 do 50 km – 3 pkt
  • Odległość dowozu od 51 km do 60 km – 2 pkt
  • Odległość dowozu ponad 60 km – 0 pkt

- wyposażenie techniczne

W tym elemencie ocenie będzie podlegać głównie posiadanie minimalnego wyposażenia technicznego ( 3 pkt): 

Zaplecze kuchenne (toaleta pracownicza, zmywalnia termosów, magazyny)

Przygotowalnia posiłków – kuchnie, piekarniki, kotły warzelne, patelnie, szafy chłodnicze, lodówki

Środek transportu Samochód bezwzględnie winien spełniać warunki określone przez Państwowego Inspektora Sanitarnego w celu przewozu artykułów żywnościowych w termosach.

W tym elemencie oceniane będzie dodatkowo (do 2 pkt) posiadane wyposażenie rozszerzone o inne niż określone wyżej a będące w dyspozycji wykonawcy i związane z realizacją przedmiotu zamówienia, samochód punktowany będzie dodatkowo - wyłącznie o roku produkcji pojazdu w latach 2012-2017). Zamawiający dokona całkowitej oceny tego elementu na podstawie informacji zawartych w pkt. 5 oferty wykonawcy. 

W kryterium jakość (atrakcyjność)  podanych przez wykonawcę w formularzu oferty komisja przetargowa oceni w skali 2 do 5 oferty  gdzie:

2 - niedostatecznie

3 - dostatecznie

4 - dobrze

5 - bardzo dobrze

Każdy z członków komisji przyzna ofercie ocenę, następnie oceny zostaną dodane i podzielone przez ilość członków komisji. Każda oferta uzyska uśrednioną ocenę, stanowiącą podstawę do jej oceny w tym kryterium.

Ocena ofert w zakresie przedstawionych powyżej kryteriów zostanie dokonana wg następujących zasad:

Obliczanie punktacji za pierwsze kryterium odbywać się będzie wg wzoru:

On1 = 0,6 ( Cmin. : Cn ) x 100,00 

gdzie :

On1 - ilość punktów ocenianej oferty (maksymalnie 60)

Cmin. - najniższa cena oferty

Cn - cena badanej oferty

Obliczanie punktacji za drugie kryterium odbywać się będzie wg wzoru:

On2 = 0,4 (Opbo : Opmax) x 100,00 (maksymalnie 40)

gdzie :

On2 - ilość punktów ocenianej oferty

Opmax. – najwyższa ocena punktowa oferty (uśredniona ocena komisji)

Opbo - ocena punktowa badanej oferty(uśredniona ocena komisji) 

W toku oceny ofert Komisja będzie dokonywać  indywidualnej oceny poszczególnych ofert  w skali 2 do 5 dla poszczególnych jej elementów.  W celu ustalenia  oceny punktowej  danej  oferty przez członka komisji  zsumowane zostaną punkty dla poszczególnych jej elementów  i podzielone przez  ilość elementów.

Obliczona liczba  punktów  dla każdej oferty przez członka komisji ustalona zostanie wg wzoru:

Po = Σpn/n (maksymalnie 5 punktów)

gdzie:

Po – Liczba punktów przyznana ocenianej ofercie przez członka komisji

n – liczba elementów  kryterium podlegających  ocenie

Σpn – Suma przyznanych punktów dla wszystkich  elementów cząstkowych kryterium

Uśredniona ocena punktowa ofert komisji zostanie wyliczona wg wzoru:

Op = ΣPo/m (maksymalnie 5 punktów)

gdzie:

Op – uśredniona ocena punktowa ofert komisji (maksymalnie 5 punktów)

Po – Liczba punktów przyznana ocenianej ofercie przez członka komisji (maksymalnie 5 punktów)

m – liczba członków komisji

Oferta najkorzystniejsza to ta, która otrzymała najwięcej punktów sumarycznie za cenę i jakość ( On1 +On2), przy założeniu, że spełnia inne wymogi zawarte w SIWZ.

16.8. O wyborze oferty Zamawiający zawiadamia niezwłocznie wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia.

16.9. Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. Cenę oferty należy podać w złotych polskich (PLN)

z uwzględnieniem podatku od towarów i usług VAT.

  1. Odrzucenie oferty
  2. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:

1) jest niezgodna z ustawą;

2) jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych;

3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. a wykonawca nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;

5) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

6) zawiera błędy w obliczeniu ceny;

7) wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych;

8) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

  1. Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców o odrzuceniu ofert, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
  2. Dodatkowe informacje

18.1. W trakcie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający sporządza pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia, zwany dalej "protokołem”, zawierający, co najmniej:

1) opis przedmiotu zamówienia;

2) informację o trybie udzielenia zamówienia;

3) imię i nazwisko albo nazwa wykonawcy , którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza , oraz powody wyboru jego oferty;

18.2. Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia.

18.3. Zamawiający zawiera umowę z zastrzeżeniem art. 183 Pzp, w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostało przesłana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, albo  10 dni – jeżeli zostało przesłane w inny sposób – w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp

O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi Wykonawcę odrębnym pismem. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 Pzp.

18.4 Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. 2017  poz. 1579 z późn. zm.) przewidział możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy , których określające  ich zakres , w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy i charakter oraz warunki wprowadzania zmian.

18.5 Zamawiający przewidział zmiany dotyczące  realizacji dodatkowych usług od  dotychczasowego wykonawcy , nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:

  1. zmian wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych w szczególności dotyczących zamienności usług w ramach zamówienia publicznego,
  2. zmian wykonawcy spowodowałby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego
  3. wartość kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w umowie
  4. ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

  1. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ

Środki ochrony prawnej określone są w Dziale VI art. 179-198g ustawy Pzp.

  1. Istotne dla Stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Istotne dla Stron postanowienia stanowi projekt umowy.

  1. Informacje dotyczą zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

  1. Informacje o ustanowieniu dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

  1. Informacje dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

  1. Załączniki:

1) Formularz ofertowy

2) Wykaz wykonanych lub wykonywanych usług

3) Oświadczenie Wykonawcy o spełnienianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 25 ust. 1 PZP

4) Oświadczenie Wykonawcy  o wykluczeniu z postępowania z art. 25 ust. 1 PZP

5) Projekt umowy

  1. Klauzula informacyjna

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach z tym związanych.

  • Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych jest Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża ul. Marii Skłodowskiej Curie 1A 18-400 Łomża, tel. 86 216-21-99
  • Jeśli mają Państwo pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie działania Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża, a także przysługujących Państwu uprawnień, można się skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łomża za pomocą adresu: iod@gminalomza.pl.
  • Administrator danych osobowych przetwarza Państwa dane na podstawie:
  • art 6 ust. 1 lit. a,b,c i d ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  • art 9 ust. 2 lit. c i h ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  • ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj.  Dz.U. z 2017r. poz. 1769 ze zm.).
  • Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łomża;
  • realizacji umów zawartych z kontrahentami Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża;
  • w pozostałych przypadkach Państwa dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
  • W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  • organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  • inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Ośrodkiem Pomocy Społecznej Gminy Łomża przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża.
  • Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  • W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:
  • prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
  • prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
  • prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
  • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
  • osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
  • dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
  • dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
  • prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
  • osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
  • przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
  • Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
  • osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
  • prawo do przenoszenia danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
  • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
  • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
  • prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych – w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
  • zaistnieją przyczyny związane z Państwaa szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
  • przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
  • W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
  • W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łomża Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
  • W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Państwa danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
  • Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  • Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane. 

26a. Złożenie oferty jest równoznaczne z akceptacją powyższej klauzuli informacyjnej.

Łomża dn. 02.08.2018 r.

Pliki do pobrania:
Data powstania: piątek, 3 sie 2018 10:49
Data opublikowania: piątek, 3 sie 2018 11:05
Data przejścia do archiwum: piątek, 9 sie 2019 08:50
Opublikował(a): Agnieszka Krassowska
Zaakceptował(a): Agnieszka Krassowska
Artykuł był czytany: 5264 razy