Ogłoszenie o naborze
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża
Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a
- Stanowisko urzędnicze: podinspektor ds. świadczeń z funduszu alimentacyjnego – 1 etat
- Kandydat przystępujący do naboru musi spełniać następujące wymagania:
- niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej kwalifikacji kandydatów):
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, nie był prawomocnie skazany za przestępstwa: przeciw mieniu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na niniejszym stanowisku;
- wykształcenie średnie i staż pracy 3 lata lub wykształcenie wyższe bez konieczności posiadania stażu pracy.
- dodatkowe (preferowane – podlegające dodatkowej ocenie w ramach końcowego wyboru kandydatów):
- znajomość przepisów ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów;
- znajomość przepisów z zakresu o pracownikach samorządowych;
- znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego;
- znajomość przepisów Kodeksu pracy;
- znajomość ustawy o Karcie Dużej Rodziny;
- znajomość ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
- znajomość ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
- znajomość ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych;
- znajomość przepisów dotyczących przyznawania dodatków mieszkaniowych i energetycznych;
- znajomość przepisów dotyczących zdrowia publicznego;
- znajomość obsługi programów komputerowych MS Office oraz programu do obsługi funduszu alimentacyjnego NEMEZIS.
- Zadania wykonywane na stanowisku:
- przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, prowadzenie postępowania administracyjnego oraz przygotowywanie projektów decyzji;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń nienależnie pobranych i opracowywanie projektów decyzji;
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych, prowadzenie postępowania administracyjnego oraz przygotowywanie projektów decyzji;
- przekazywanie do biur informacji gospodarczej informacji o zobowiązaniach dłużników alimentacyjnych na zasadach określonych w ustawie;
- przygotowanie wniosków o przyłączeniu się do postępowania egzekucyjnego wobec dłużników alimentacyjnych;
- przyjmowanie wniosków od osób uprawnionych do podjęcia działań wobec dłużników alimentacyjnych;
- podejmowanie działań wobec dłużników alimentacyjnych dla których Gmina Łomża jest organem właściwym;
- sporządzanie sprawozdań, informacji i analiz z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
- szacowanie potrzeb środków finansowych na realizację wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
- sporządzanie sprawozdawczości w formie elektronicznej oraz przekazywanie jej za pomocą teleinformatycznego systemu;
- wydawanie zaświadczeń w sprawach funduszu alimentacyjnego;
- sporządzanie list wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
- rozliczanie wpłat dłużników alimentacyjnych;
- prowadzenie postępowań z zakresu przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego oraz dodatku energetycznego;
- przyjmowanie wniosków o wydanie Kart Dużej Rodziny, zamawianie kart przez system teleinformatyczny, wydawanie Kart Dużej Rodziny;
- realizacja Uchwały Rady Gminy Łomża odnośnie przyznawania karty seniora oraz karty dużej rodziny;
- pozyskiwanie nowych partnerów do realizacji w/w programów;
- obsługa i rozliczanie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- niezbędne (obligatoryjne – podlegające ocenie w ramach wstępnej kwalifikacji kandydatów):
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- Curriculum Vitae;
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na stanowisku podinspektora ds. świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie:
- dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia;
- dokumentów o ukończonych kursach podnoszących kwalifikacje;
- świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy;
- dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe kandydata;
- oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenia o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata w związku z prowadzonym naborem.
- Warunki pracy na danym stanowisku:
- praca w budynku Urzędu Gminy Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża;
- praca w wymiarze pełnego etatu (tj. 8 godzin dziennie);
- dopuszcza się zawarcie pierwszej umowy na czas określony tj. do 6 miesięcy;
- brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy.
- Informacja dodatkowa
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łomża, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wyniósł mniej niż 6%.
- Termin i miejsce składania dokumentów
- Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć osobiście lub przesłać pocztą w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża, pokój nr 8, ul. M. Skłodowskiej Curie 1a, 18-400 Łomża, w nieprzekraczalnym terminie 12 dni od dnia ogłoszenia konkursu tj. do dnia 26 sierpnia 2019r. w godz. 8.00 do 15.00. W przypadku wysłania aplikacji, za datę dostarczenia uznaje się datę wpływu do Ośrodka.
- Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z podanym adresem do korespondencji, numerem telefonu kontaktowego i dopiskiem „Nabór kandydatów na stanowisko urzędnicze – podinspektor ds. świadczeń z funduszu alimentacyjnego”.
- Etapy naboru:
- I etap: wybór osób spełniających wymagania niezbędne – osoby zakwalifikowane do II etapu naboru zostaną powiadomione telefonicznie
- II etap: rozmowa kwalifikacyjna – informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka.
- Dodatkowych informacji udziela Pani Małgorzata Jolanta Kozicka – Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża – tel. (86) 216-21-99
Łomża, dnia 14.08.2019r.
Klauzula informacyjna:
Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informuje, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża, 18-400 Łomża, ul. Marii Skłodowskiej Curie 1a tel. (86) 216 21 99.
- Dane kontaktowe inspektora ochrony danych w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łomża to: Zbigniew Gryglik, e-mail: iod@gminalomza.pl.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy i ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych, wyłącznie w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko urzędnicze określone w niniejszym ogłoszeniu.
- Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów obowiązującego prawa.
- Administrator danych nie planuje przekazywać danych poza Europejski Obszar Gospodarczy, organizacji międzynarodowej lub do państwa trzeciego. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Dokumenty aplikacyjne, w tym zawierające dane osobowe kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łomża, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne 4 kolejnych najlepszych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy licząc od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru i po upływie tego terminu, w przypadku ich nieodebrania, zostaną komisyjnie zniszczone. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, w przypadku ich nieodebrania, po upływie miesiąca od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z art.22¹ § 1 Kodeksu Pracy. Konsekwencją niepodania tych danych będzie brak podstaw prawnych do uczestniczenia w procedurze naboru.
- Podanie innych danych, w tym zamieszczenie zdjęcia w CV jest całkowicie dobrowolne.
- Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia danych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych, do jej wycofania. Skorzystanie z prawa cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
- Przysługuje Pani/Panu prawa wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pan narusza przepisy RODO.