Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża

Biuletyn Informacji Publicznej

Deklaracja dostępności Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża

Dostępność cyfrowa

Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP:

Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża http://www.bip.ops.gminalomza.pl

Data publikacji strony internetowej: 08.2003

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.2021

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Trwają prace nad zabezpieczeniem strony certyfikatem SSL.

 

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP

Strona podmiotowa BIP Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża następujące ułatwienia:

  • odpowiedni kontrast
  • możliwość powiększenia liter na stronie
  • wyszukiwarka
  • focus wokół elementów nawigacyjnych
  • wyróżniony kontrast odnośników
  • Informacje na temat utworzonych na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej skrótów klawiszowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej lub aplikacji mobilnej i uruchamianiu dostępnych na nich funkcji:

SHIFT + ALT + H - Strona główna

SHIFT + ALT + M - Zawartość strony

SHIFT + ALT + F – Wyszukiwarka

SHIFT + ALT + 0-9 – Menu

 

Osoby do kontaktu

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej BIP prosimy o kontakt z panem Pawłem Szewczyk, e-mail: opsgmlomza@4lomza.pl, lub pod numer tel. (86) 216 21 99. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

 

Prawo do do dostępności

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich al. Solidarności 77 00-090 Warszawa

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl

 

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Gminy Łomża w którym ma siedzibę Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Łomża można w łatwy sposób zidentyfikować. Przed wejściem posiada dużą czytelną tablicę informacyjną. Na parkingu przed Ośrodkiem (możliwie blisko) wyznaczono miejsce do parkowania pojazdów dla osób z niepełnosprawnością. Usunięto bariery utrudniające dostanie się do wejścia głównego poprzez wybudowanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Główne wejście do Urzędu zlokalizowane jest od frontu budynku. Drzwi posiadają szerokość w świetle 100 cm z możliwością jej zwiększenia. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Po wejściu do obiektu wejściem głównym osoby z niepełnosprawnością mogą dostać się na II piętro Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Łomża po samodzielnym skorzystaniu z windy przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Po dostaniu się na II piętro z łatwością można dostać się do sekretariatu, gdzie można skorzystać z informacji oraz otrzymać niezbędną pomoc. Z punktu informacyjnego (sekretariatu) można skorzystać w pozycji siedzącej. W sekretariacie oraz na korytarzu II piętra znajduje się miejsce odpoczynku, wyposażone w fotele. Strefa odpoczynku nie znajduje się strefie kolizyjnej z osobami poruszającymi się. Wszystkie pomieszczenia OPS Gminy Łomża zlokalizowano na II piętrze budynku by zmniejszyć konieczność poruszania się po piętrach budynku. Korytarz jest odpowiednio doświetlony. Ośrodka nie wyposażono w dźwiękowy system naprowadzający osoby niewidome i słabowidzące. W całym obiekcie nie wyznaczono toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. W przyszłości planuje się zorganizowanie takiego pomieszczenia. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Ośrodek Pomocy Społecznej jest oznakowany (tablice informacyjne) co do miejsca załatwienia określonej sprawy. Tablice znajdujące się na drzwiach lub przy drzwiach, są czytelne (ciemne, duże litery na jasnym tle). W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Zapewnienie komunikacji OPS Gminy Łomża na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami: istnieje możliwość by pracownik ośrodka zszedł na poziom parteru do interesanta po zawiadomieniu go telefonicznie o konieczności obsługi interesanta niepełnosprawnego lub wymagającego wsparcia (np. matki z dziećmi).

 

Osoby z problemami słuchu

Osoby niesłyszące - przy załatwianiu spraw w Ośrodku Pomocy Społecznej Gminy Łomża - mogą skorzystać z pomocy pracowników znających język migowy na poziomie KSS1 lub tłumaczy języka migowego z rejestru Wojewody Podlaskiego. Aby skorzystać z pomocy tłumacza należy wcześniej zgłosić chęć skorzystania z usługi co najmniej na 3 dni przed wizytą w urzędzie. Należy wskazać metodę komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN)

 

Data sporządzenia deklaracji

 

Deklarację sporządzono dnia 03.01.2021

 

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.